Bu yazımızda, temel olarak Deleuze felsefesinin Kant geleneği içinde düşünülebileceğinden hareket ederek, Deleuze’deki Aşkınsal Kavramının nasıl anlaşılabileceğini ortaya koymaya çalıştık. Bu amaçla, bir başka Kant sonrası filozof olan Salomon Maimon üzerine yoğunlaşıp, onun Kant eleştirisini takip ettik. Maimon’un Kant eleştirisini nasıl Leibniz’e geri dönüşle gerçekleştirdiğini ortaya koyduktan sonra bunun Deleuze’ün Aşkınsal Kavramına etkisini anlatmaya çalıştık.
Keywords
Abstract
In this paper, by moving from the supposition that to understand the philosophy of Deleuze it is essential to relate it to Kantian philosophical tradition, we have tried to make comprehensible the usage of transcendental in Deleuze. For that purpose, we concentrated on a less known post-Kantian philosopher Salomon Maimon and pursued her critique of Kant. First, we investigated how Maimon has criticized Kant in his Essay by going back to Leibniz. After that, we tried to understand how could this return to Leibniz affected the conception of transcendental in Deleuze’s philosophy.
@article{2020,title={Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a},abstractNode={Bu yazımızda, temel olarak Deleuze felsefesinin Kant geleneği içinde düşünülebileceğinden hareket ederek, Deleuze’deki Aşkınsal Kavramının nasıl anlaşılabileceğini ortaya koymaya çalıştık. Bu amaçla, bir başka Kant sonrası filozof olan Salomon Maimon üzerine yoğunlaşıp, onun Kant eleştirisini takip ettik. Maimon’un Kant eleştirisini nasıl Leibniz’e geri dönüşle gerçekleştirdiğini ortaya koyduktan sonra bunun Deleuze’ün Aşkınsal Kavramına etkisini anlatmaya çalıştık.},author={Erdem Baykal},year={2020},journal={Beytulhikme An International Journal of Philosophy}}
Erdem Baykal . 2020 . Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a . Beytulhikme An International Journal of Philosophy.DOI:10.18491/beytulhikme.1560
Erdem Baykal.(2020).Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a.Beytulhikme An International Journal of Philosophy
Erdem Baykal,"Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a" , Beytulhikme An International Journal of Philosophy (2020)
Erdem Baykal . 2020 . Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a . Beytulhikme An International Journal of Philosophy . 2020. DOI:10.18491/beytulhikme.1560
Erdem Baykal .Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a. Beytulhikme An International Journal of Philosophy (2020)
Erdem Baykal .Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a. Beytulhikme An International Journal of Philosophy (2020)
Format:
Erdem Baykal. (2020) .Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a Beytulhikme An International Journal of Philosophy
Erdem Baykal . Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a . Beytulhikme An International Journal of Philosophy . 2020 doi:10.18491/beytulhikme.1560
Erdem Baykal."Deleuze’ün Aşkınsalına Giriş: Kant’tan Maimon’a, Vorstellung’tan Darstellung’a",Beytulhikme An International Journal of Philosophy(2020)
Agamben, G. (2015). Homo Sacer IV, 2: L’Usage des Corps. (Trad. J. Gayraud). Paris: Editions du Seuil.
Atlas, S. (1964). From Critical to Speculative Idealism: The Philosophy of Solomon Mai- mon. The Hague: Nijhoff.
Beiser, F. (1987). The Fate of Reason: German Philosphy from Kant to Fichte. Cambrid- ge: Harvard University Press.
Buroker, J. V. (2006). Kant’s Critique of Pure Reason: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Deleuze, G. (1968). Différence et Répétition. Paris: Presses Universitaires de France.
Deleuze, G. (1995). Kant’ın Eleştirel Felsefesi. (Çev. T. Altuğ). İstanbul: Payel Yayın- ları.
Deleuze, G. (2000). Kant Üzerine Dört Ders. (Çev. U. Baker). İstanbul: Öteki Ya- yınevi.
Deleuze, G. (2006). Kıvrım. (Çev. H. Yücefer). İstanbul: Bağlam Yayınları.
Deleuze, G. (2015). Anlamın Mantığı. (Çev. H. Yücefer). İstanbul: Norgunk.
Duffy, S. (2004). Schizo-math. The Logic of Different/ciation and the Philosophy of Difference. Angelaki: Journal of the Theoretical Humanities, 9 (3),199-215.
Hughes, J. (2008). Deleuze and the Genesis of Representation. London & New York: Continuum.
Kant, İ. (1993). Arı Usun Eleştirisi. (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi.
Kerslake, C. (2009a). Immenance and Vertigo of Philosophy from Kant to Deleuze. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Kerslake, C. (2009b). Deleuze’s “Reconstruction of Reason”: From Leibniz and Kant to Difference and Repetition. Thinking between Deleuze and Kant: A Strange Encounter (Eds. E. Willat & M. Lee). London & New York: Continuum, 101-127.
Maimon, S. (2010). Essay on Transcendental Philosophy. (Trans. N. Midgley & H. S. Hall & A. Welchman & M. Reglitz). London & New York: Continuum.
Thielke, P. (2014). Rationalism, Empiricism, and Skepticism: The Curious Case of Maimon’s “Coalition-System”. The Palgrave Handbook of German Idealism. (Ed. M. C. Altman). USA: Palgrave Macmillan, 222-242.
Smith, D.W. (2010). Genesis and Difference: Deleuze, Maimon, and the Post- Kantian Reading of Leibniz. Deleuze and the Fold: A Critical Reader. (Ed. S. van Tuinen & N. McDonnell). London: Palgrave Macmillan, 132-154.
Voss, D. (2013). Conditions of Thought: Deleuze and Transcendental Ideas. Edinburgh: Edinburgh University Press.