Klasik siyaset felsefesine bir tepki olarak ortaya çıkan modern siyaset felsefesi, Strauss’a göre Machiavelli’nin öncülük ettiği modernite ile birlikte belirginlik kazanır. Machiavelli’nin klasik siyaset felsefesine ilişkin düşüncelerinden etkilenen Hobbes, modern doğa bilimleri ile siyaset anlayışı arasında bağlantı kurarak matematiksel yöntemi, toplum ve insana uygulamaya çalışır. Doğal hukuk ile siyaset arasındaki ilişkiyi kesen Machiavelli’nin aksine Hobbes, doğal hak nosyonunu yeniden inşa eder. Ödevi merkeze alan klasik anlayışın yerine insanın en temel duygusu olan “şiddetli ölüm korkusu”nu çıkış noktası yapan Hobbes, hak merkezli bir siyasi anlayış benimser. Strauss’un yorumunu merkeze alan bu çalışmanın amacı, siyaset felsefesinin geçirdiği değişimleri ve Hobbes’un modern siyaset felsefesini hangi temeller üzerine inşa ettiğini sorunsallaştırmaktadır. Zira ilk iktidar felsefesi olarak adlandırılan Hobbes’un bu teorisi, aynı zamanda “ahlak” ve “siyaset”i ayrıştırmak suretiyle erdemli bir yaşam tasavvurundan konfora odaklanan bir yaşam tasarımına geçişin de öncüsü olmuştur.
The modern political philosophy which emerged in reaction to classical political philosophy became apparent with the modernity led by Machiavelli according to Strauss. Hobbes who was inspired by Machiavelli’s thought on classical political philosophy tried to apply mathematical methods to society and human beings by connecting modern natural sciences with political understanding. Contrary to Machiavelli, who cuts the relationship between natural law and politics, Hobbes rebuilt the notion of natural right. Instead of classical perception that puts duty in the center, Hobbes who counted the “fear of violent death” that is the most basic sensation of man as a starting point, adopted the rights-based political approach. The aim of this work that puts Strauss’s interpretation into the center is to question the changes in political philosophy and problematize on which foundations Hobbes built the philosophy of modern politics. This theory of Hobbes, the so-called first philosophy of power, also pioneered the transition from a virtuous life conception to a comfort-oriented life design by separating “morality” from “politics”.